..Tenkiuu..

Friday, August 31, 2012

Tanggal 26 Ogos 2012

Tanggal 31 bulan 8 57..merdeka merdeka..lallalalaaaaa...lallalalaaaaaaaa

Dah petang baru nak wish...
Selamat menyambut bulan kemerdekaan semua...
Boleh sambung raya lagi..wahhh bestt sgt korang2...

Aku jgk yg sambung raya kat rumah...
New baby pun dah dpt duit raya jgk..Alhamdulillah
Semoga murah rezeki dia nnt...Aminnn..

Cerita tanggal 31 dah abess..
Ni cerita tanggal 26 Ogos ....
Tanggal ni la bajet nak balik KL..
Tapi x kesampaian jgk..
Akhirnya malam 25 Ogos lebih kurang 9.45 pm hubby ajak pg check di klinik .
Sbb sakit kecil 15 minit skali tu datang..3 kali rasa...huhuu
Check punya check dah 4 cm...ermmm nurse ajak gi hospital..Pasrah lah akuuu...
Dah spi masa rupanya...Sekurang2nya xde aku sakit tengah nak balik KL ke..
Klu on the way lagi gamat la jawabnye..Alhamdulillah masih di kampung wpun umah mertua..

Back to story...
10.30 pm...
First time ni naik ambulance..
Mak haih x besttt langsung...aku prefer duduk kat seat je..xmo baring2..
Terhoyong2 terlompat2 la naik ambulance ni.. :(
Sib baik x terberanak dlm tu..klu x.... :(

11.30 pm..
Hospital Termerloh @ HOSHAS..
Terus ke wad bersalin...
Tukar pakaian rasmi ...yg pink2 tu..
Prosedur biasa check jantung baby....
Graf x cantek..nurse suruh goyang2 kaki supaya baby x tidur..

12.30 am..
Naik wheelchair kite gi Labour Room pulak..
Check jantung baby lagi..
Sakit yg kecil tu dah jd besar dan bertambah2 sakit..
Nurse bp kali ntah panggil call hubby tp xde jawapan..
Hubby aku cerita nurse sebut nama aku pun x betul sbb tu dia x perasan..ya ampunnn
Request hubby urut blakang badan..aku dah sakit2 pinggang yg amat..
Doc check jalan dah 8 cm dlm pukul 1.30 am..
Tarik nafas hembus keluar...tu jelah cara aku nak lupe sakitnyaaa..
Check lagi dah 9 cm...
Aku dah x boleh tahan lagi..nurseeeeee!
Bermulalah episod nak bersalin...

2.30 am..
Hubby teman sekejap je.................................................
..................Nurse minta dia stay outside.........................
Dah hampir 45 minit x jg kuar..dorang dah sebut nak vakum..
Aku usaha lagi sbb x nak vakum.............nak nangis tp xde airmata........
Aku x kisah dorang nak marah ke hapa sbb lama sgt yg pasti aku nak cuba sekuat mungkin..
..........Ntah mcm mana tiba2 baby dah keluar...............................3.30 am
Allahuakbar!...kalimah ni x putus2 aku ucap slps melihat anak sendiri
atas perut...baru aku nak pegang dia yg masih berlumuran darah, nurse halang
& terus bawa baby utk dibersihkan...Legaaaaaaa :)

Itulah cerita untuk kelahiran anak yg ke 2 ni..
Alhamdullillah bersalin secara normal..
C sect pun dah merasa yg first dulu..
Stay di hoshas 5 hari..
Baby masuk wad sbb darah rhesus negative & kuning sikit..

.........The End.........





Raya 2012 @ Tementi






No comments:

Post a Comment